Hejdå Mälarhöjdensskola

Känns inte som att jag riktigt förstår. Någonting som jag älskar och någonting tryggt har tagit slut sammtidigt som någonting okänt och spännande stratar. I 9 år har skolavslutnigen varit det man väntat på hela året, ett långt sommarlov med långa härliga dagar. Idag var det inte så. Visst längtar man till alla lediga dagar och visst känner man sig nöjd med att stå där med betygen klara,blommig klänning och kuvertet. Men en sak var annorlunda, det det finns ingen lapp där det står datum för skolstart, inget trevligt sommarlov och välkomna tillbaka till hösten. Inget vi ses om två månader. Och inte kan man bara skratta och vara glad åt alla finklädda, sommriga pojkar och flickor det gör ont också. Det är sista gången och många kommer man inte prata med igen och många kommer man "glömma" ringa och det gör så ont att vi alla säger att det är klart vi ses och sammmtidigt vet vi alla
NU BÖRJAR VI OM utan varndra
Jag kommer sakna er och det kommer kännes ibland på kvällarna. Det fel känns att krama om varandra och avsluta med en mening. Lycka till, Vi ses, Ha det bra, Höres, Hejdå..vi avslutar inte med något tycker jag! Det är ju som sagt inte bara ett avslut, ett slut utan också en början.
/Minna


Kommentarer
Postat av: josefine

du är så fin älskade minna!

2008-06-06 @ 19:18:20
URL: http://jjosefinel.blogg.se/
Postat av: JULIA

<3333

2008-06-15 @ 21:04:03
URL: http://juuuliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0