Pansionär platsen

Idag var det lätttare att komma upp än igår. Jag behöver liksom våran promenad. Man måste få skratta in lite friskt luft när man sitter i rum fyllda av fjärilspuppor, petriskålar och sura trasor. Lättare idag när vi fick dra ut på rasten lite. 
På väg hem, det är då jag vilar. Jag höll med om att bussen, där vi satt på pansionär stolarna, dom med extra plats för utgångna ben och fötter, höll med om att den skulle gå till dörren. Men det gjorde den inte istället sprang dom som orkade, vi gick, till nästa tåg.
Hultén mötte upp med spännande berättelser om gårdagen. Vi mötte Love, min favorit! 
Försökte sova lite  men Håkan höll mig vaken tills E kom. Vi skrattade.
Följde E och Snoppen till Axelsberg, Ines kom. Det var svårt att välja film men det blev Smala Sussie. Vid tunnelbanan stod ett par fjortisar med sina pojkar. Vi belrv utfrågade om vi var Hippies, jag kännde mig som en, så jag sa ja. 
Gick hem. Lugn är det ute och alla rosor hade redan knoppat ihop sig och jag mötte andra människor som nog också var på väg hem. Det var rosa och lite gult ute och fåglarna sjunger och mormor kan inte sova. 
Jag skulle vilja Sova men kan inte efersom att rummet ska städas. Kanske kan iallfall ta upp ett par shorts och en klänning från golvet.
Nu ska jag sätta på mig eller kanske ta av mig till pyamas. Skulle vara mysigt att ha sin bror här men han är på gotland, hoppas på ett inlägg ifrån honom men man vet aldrig..
Kyss från Minna


Kommentarer
Postat av: dudie

det ska vi min pärla, vi saknade dej ikväll! jag älskar dej min sockersöta ängel!

2008-06-13 @ 00:56:58
URL: http://dudie.blogg.se/
Postat av: erika

fint skrivet min älskling!

2008-06-14 @ 20:32:08
URL: http://erikajohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0